support

Friday, December 2, 2011

assalamualaikum dan salam sejahtera semua ^_^

tiap kali aku naik train / bas / LRT etc.. usually aku akan make sure bagi keutamaan orang yang lebih memerlukan (bukan nak puji diri okeh!) orang yang aku utamanakan, pompuan mengandung, yang bawak baby, orang kurang upaya dan orang tua..

hari ni aku naik train dari KL Central ke Subang Jaya, keadaan tidak berapa sesak tapi ramai jugak yang kena berdiri kat dalam train tu (including me).. then, sorang kakak, umur dalam awal 30-an masuk ke coach wanita sambil dukung baby, suma tempat duduk da penuh. aku pulak berdiri, kalau tidak aku da offer tempat duduk aku.

Few minutes kakak tu berdiri tapi tidak ada orang pun yang offer tempat duduk. Yang duduk plak buat b***h. Then ada sorang makcik, umur dalam 50-an offer tempat duduk. tak ke da terbalik? tak tahu la kalau orang2 yang lebih muda berasa malu atau tak.. kalau aku jadi diorang aku confirm rasa malu sebab aku sebagai orang yang jauh lagi muda patut bagi tempat duduk pada orang yang lebih memerlukan. ni tidak.. orang tua pulak yang bagi tempat duduk. ishh ishh ishh...

 bak kata pepatah "yang muda di sayangi, yang tua dihormati"
aku tidak tahu nak buat kesimpulan cerita ni... korang pepandaila fikir ya..

bye, salam

3 comments:

sarinaht said...

peringatan yg bagus!
diba, lama ndk contact ko...
ko skrg di mana jgk? mcm dekat jak dgn ak, bole jumpa... :D

shahrazali said...

hi..salam..

makcik tua tu ada naluri keibuan yg kuat....dah byk pengalaman kepayahan menggendong baby...

masyarakat skrg lebih pentingkan diri kan...tp segelintir je la...

miss_Dark_heLious said...

sarinaht.. aku d tawau skrg ni.. cuti sem ^_^