support

Wednesday, August 17, 2011

buka puasa yang penuh dugaan dan "surat cinta"

assalamualaikum dan salam sejahtera..
harap korang semua dalam keadaan sihat2 sejahtera ^^

hari ni aku ngan 10 orang kawan aku kuar buka puasa kat satu restoran area selayang

pulang je dari class, trus solat asar then siap2 nak kuar.. transport juz ada 2.. dan kitorang ada 12 orang..
pergh.. dalam kereta tu da macam ikan sardin.. tapi makan punya pasal, sanggup.. nasib baik la pompuan2 badan kecik2.. dapat gak duduk selesa sket.

then satu lagi dugaan datang... on the way gi selayang tiba2 la pulak hujan.. sangat lebat..
car plak agak jauh dari restoran.. so terpaksa guna payung.. 1 payung kongsi dua orang..
hujan plak makin lebat, rasa cam air shower.. triple lebat.. habis basah sebelah badan aku, dah macam hemiplegia.

then, dugaan lagi datang, restoran yang kami plan nak pergi tu dah penuh since kul 5.. wow.. then terpaksa la gi restoran yang sebelah plak.. alhamdulillah, ada tempat kosong..

tiba waktu berbuka puasa.. makanan yang di order baru sampai separuh, aku still xdapat air yang aku pesan, terpaksa share air kawan untuk buka puasa.. ok.. a bit unfair kat situ sebab customers lain yang datang lagi lewat dari kami da boleh jamah makanan yang di pesan dengan puas ati.. yang kitorang ni, melanguk tengok orang makan.. juz minum je la.. nasi tak sampai lagi. huhu dugaan~

after makan.. hujan da reda.. drift terus gi selayang mall untuk solat maghrib.. then jalan2 kat sana.. lpas tu aku rambang mata sket sebab parkson ada wat jualan murah.. juz tahan nafsu sebab esok nak gi jalan TAR.. kat situ nak shopping puas2... hehehe.. ok.. kami terus berjalan2.. usha2 beg.. sampai la kul 9.40 pm..

bergegas balik ke hostel (Sg.Buloh) plus minus jam dan traffic light, perjalanan dalam 20 - 3o minit.. kawan yang drive ni apa lagi.. drive laju2.. rasa da macam cerita initial D..

da sampai hostel, guards da berdiri kat pagar utama... then, park kejap coz nak ambik matric cards kat pondok guard.. then sorang pakcik guard ni suh suma keluar dari kereta.. so, kitorang  pun kuar..
pakcik guard tu suh gi pondok guard untuk isi "surat cinta"..
tengok jam kat tangan 10.02 pm.. tengok jam kat pondok tu.. 10.10 pm..
"dik, isi borang balik lewat ni ye" kata mak guard kat pondok tu... adei.. dapat surat cinta lagi...
sorang kawan aku ni wat muka slumber ja.. tak risau pun.. then, after da selesai isi borang, balik bilik then dia cakap " aku da banyak kali isi borang tu tapi takda ape2 tindakan pun"
aku pun.. "oooo, ok.. "

ok.. tu ja.. as conclusion, hari ni banyak dugaan, nasib baik la bukan aku sorang ja.. tapi 12 orang.. haha..

k la.. tu ja nak share.. tata..
wassalam



No comments: