support

Sunday, June 26, 2011

kampung Boy (^_^)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

aku tulis ni sekadar luah apa yang difikirkan..
sekarang ni tengah cuti sem, aku stay di rumah uncle aku di putrajaya
then, i saw a book.. buku cousin aku.. --> "kampung boy"

 ihsan google

beberapa hari aku "ter"jumpa buku ni.. aku ada tengok tv.. cerita pasal pelukis cerita kampung boy ..
kisah hidup pelukis (Lat), bgaimana dia kebangkan kariernya.. memang bagi inspirasi pada aku (sebab aku suka melukis :P )

 inilah Lat.. (ihsan google)

well... kat sini aku bukan nak cerita pasal kisah perjalanan karier pelukis ni..
tapi aku just nak cakap aku suka cerita dia, cara penyampaiannya.. just simple and meaningful

mmm.. cerita kampung boy yang aku baca tentang kisah hidup Lat pada zaman dahulu..
dia ceritakan bagaimana dia habiskan masa kecik2 dia kat kampung..
main konda-kondi, galah panjang, congkak.. macam2 lagi la.. memng best
aku terus teringat zaman kecik2 aku..
dulu (masa aku kecik2) aku masih lagi main permainan yang Lat pernah main masa kecik2 dlu.
tp sekarang.. budak2 zaman sekarang.. heh.. computer game sana, computer game sini.. fb sana.. fb sini..

cerita Lat ni memang banyak imbas kenangan aku time kecik2 dulu..
bila da terimbau kenangan ni.. baru la aku perasan betapa beza perkembangan negara kita sekarang ni (baru perasan.. hahahhaha! memang teruk la aku ni)

mm.. apa2 pun.. aku da suka cerita kampung boy ni... mmm tu ja la..
hahahha..
babai .. tata.. titi .. tutu
salam

4 comments:

Unknown said...

Nda ingat eh sama ada layan kartun ni dulu atau nda.. Kalau ada di Ujang atau Gila-Gila, nah layanlah juga tu.. Hua3.. XD

Encik CI said...

dulu mak aku belikan aku CD Kampung Boy kat aku time bday..bez sangat citer tu..tahun 1999@2000..aku lngsung jatuh hati kat kartun sampai sekarang..:)

miss_Dark_heLious said...

komik gila2 tu kira seangkatan dgn kampung boy.. rasa2nya la~ ndak pasti.
tapi best jgk komik gila2 dgn ujang. hehe

Yob Aidil said...

Anda peminat Lat juge? Bangga melihat karya kartunis tempatan mendapat tempat di mata lua kan?

Jemput lihat koleksi buku Lat teman. Mana tahu membantu jika ingin book hunt nanti hehehe
http://kutubkhanahku.blogspot.com/2011/07/koleksi-buku-lat.html

Salam perkenalan.. from another Lat fan!