support

Monday, September 5, 2011

kisah hari raya ku~

assalamualaikum dan salam sejahtera semua ^^

ok.. tadi aku ada bagitau yang aku nak cerita sikit pasal hari raya aku.. okeh.. ni cerita dia:

27 ogos :
Flight from LCCT to Kota Kinabalu.. then abang aku ambik dan booked 1 bilik kat hotel ntah pa nama dia.. yang penting berdepan dengan Centre Point.. buka puasa then ambik adik aku kat politeknik KK.. dia stay ngan aku kat hotel.. 

28 ogos :
mood pagi aku rosak sebab adik aku guna toothbrush aku.. bukan nak kata "jual ikan" a.k.a selfish.. tapi aku ni penggeli.. padahal adik aku ada toothbrush sendiri.. malas dijadikan alasan sebab guna berus gigi aku.. apa kejadahnya.. kan da kena bebel pagi2.. oleh kerana dah desperate aku berus gigi guna tuala hotel.. huhu.. aku pun tak tahu macam mana boleh dapat idea tu. nasib baik la aku berus gigi bersih2 malam tu, so pagi tu juz gosok ala kadar.. sekadar nk freshkan mulut.. terukkan.. kenapa la aku tak terfikir nak mintak berus gigi kat hotel tu.. aku LUPA okeh.. then.. after siap2, terus bertolak ke tawau..

29 ogos :
projek kemas rumah.. aku, abang and kakak aku kuar gi beli barang .. aku tumpang sekaki beli kain baju untuk dinner aku.. maklumla dinner kat hotel 4 bintang (bukan nak berlagak okeh) tema dinner pun "night in paris" so aku kena la wat dress... malam, aku wat kuih, kakak aku plak siapkan bahan2 untuk masak ayam.

30 ogos :
raya!!!!! aku tak gi solat raya sebab ABC... part paling best.. mak aku on the way balik dari solat sunat eidul fitri, sambil2 tu dia bagi duit raya kat budak2 kecik.. ada la pulak budak kecik ni.. dia cakap macam ni kat mak aku
 
budak kecik : makcik, nak duit raya
mak aku pun bagi la.. sorang satu..
budak kecik : makcik, tahun ni saya puasa penuh, bagi la saya 1 sampul duit raya lagi...
budak2 kecik yang lain : makcik, saya pun puasa penuh, saya pun nak 1 duit raya lagi..

nasib baik aku takda time tu, kalau tak ada la yang kena flying kick terunggul dari aku.. di beri betis nak paha.. di beri paha bak satu badan... ish3..

31 ogos
aku still tidak keluar beraya, jadi gadis tukang buat air di rumah.. konon air yang aku buat tu sedap... okeh2.. then, budak2 kecik datang beraya kat rumah (budak2 yang sama yang minta duit raya dari mak aku)... kali ni dia bawa kawan lagi ramai... abang aku cakap " aih, tadi kan da dapat duit raya, nak lagi ka?"... then budak tu cakap " tidak la bang, saya suda dapat.. kawan2 saya lagi yang belum dapat.. jadi saya bawa la diorang gi sini" ... adei... budak ni da jadi cam guider kawan2 dia plak, tau2 ja rumah mana yang bagi duit raya.. 

1 sept:
start busy pack barang sebab esok aku da nak balik.. budak kecik yang semalam tu datang lagi, kali ni bawak kawan2 lain plak.. memang macam guider.. 

2 sept :
berfore gi airport, kami semua wat family photo... post sana, post sini.. nasib baik uncle photographer tu baik ati.. hhe.. then makan kat pizza.. then.... kul 5 pecut gi airport.. sebab flight aku kul 6.55pm..
ok.. then babai tawau, babai sabah... babai my family.. huhu..


ok.. tu ja kisah raya ku... 
thanks for read ^^
tata.. wassalam

No comments: